wtorek, 26 listopada 2013

Placki z kurczakiem i z pieczarkami

Kiedy jesteś mamą niemowlaka a do tego pogoda za oknem wyklucza raczej spacery, atrakcją dnia staje się to co pojawi się na stole w porze obiadowej. Dziś mój poziom adrenaliny podniósł się za sprawą wariacji na temat kurczaka.
Przepis na placki z kurczaka i pieczarek "sprzedała" mi kiedyś koleżanka z pracy. Uwielbiam tego rodzaju dania.
Proste, niedrogie a sprawiające, że obiad staje się prawdziwą przyjemnością.
Wprawdzie przepis zakładał obecność cebuli ale ja (dla koloru) dodałam pora:)

Co potrzebujemy aby przystąpić do działania?:


  • podwójna pierś z kurczaka
  • 25 dkg pieczarek
  • 1 mała cebula
  • połowa pora
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól, pieprz


Placki udało mi się przygotować na tyle szybko, że moja 10-cio miesięczna córa tylko pod koniec nakrzyczała na mnie ale tylko dlatego, że skończył się biszkopcik.


Zaczynamy od cebuli, którą koimy w kostkę a następnie wrzucamy na rozgrzany olej. Do cebuli dodajemy pieczarki pokrojone w plastry i ten oto duet trzymamy chwilę na "ogniu".
Następny pod nóż idzie por ale tym razem kroimy go w piórka, paski...jak zwał tak zwał ale na pewno nie w kostkę. Pora dodajemy do cebuli i pieczarek i jeszcze chwilę smażymy a kiedy nadmiar wody odparuje, patelnię odkładamy na bok i zabieramy się za kurczaka.
Pierś kroimy w dość drobną kostkę, którą doprawiamy (ja skorzystałam z przyprawy typu Vegeta) a następnie dodajemy do niej pieczarkową mieszankę.
Do wszystkiego wystarczy już tylko dodać jajka, mąkę, sól, pieprz...mieszamy i już możemy nakładać na rozgrzaną patelnie (wykorzystuję tą, na której wcześniej smażyłam pieczarki).
Placki gotowe! Jak dla mnie mogą być daniem same w sobie...z odrobiną keczupu;) Ale śmiało mogą stanowić część drugiego dania.


1 komentarz:

  1. Robię podobnie placuszki,ale z pieczarkami jeszcze nie robiłam... więc jestem bardzo zainteresowana
    Dziękuje za wpis w akcji placuszkowej.
    Powiem Ci, że ja nie mama niemowlaka,ale też średnio jest jak wyjść z dziewczynkami...
    www.basinepichcenie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów