wtorek, 11 lutego 2014

Sałatka z czerwonej soczewicy


Jest w niej coś co sprawia, że chce się więcej. Jest absolutnym hitem ostatniego weekendu. Jak tylko zobaczyłam ją u mojej mamy (trafił nam się proszony obiad) zauroczyła mnie swoim wyglądem. Nie za bardzo się znam na kawiorze ale właśnie z nim mi się skojarzyła:)
Nieco później miała miejsce degustacja i tu pojawiły się prawdziwe fajerwerki podniebienia. Powaga! Potem jeszcze sałatka zrobiła furrorę uprzyjemniając całej rodzinie kibicowanie naszym skoczkom narciarskim a przede wszystkim Kamilowi Stochowi (przy okazji BRAWO PANIE KAMILU!!!).

Moje pierwsze poniedziałkowe zakupy skupiły się przede wszystkim na składnikach niezbędnych do jej zrobienia.

Oto lista:

  • opakowanie soczewicy (2 szklanki)
  • 1 jabłko (pokrojone w drobną kostkę)
  • 2 ząbki czosnku
  • mała cebula (lub 0,5 dużej) pokrojona w drobną kostkę
  • 1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego
  • 3-4 łyżki majonezu
  • pęczek natki z pietruszki
  • zioła prowansalskie

Soczewicę gotujemy 10-15 min w niewielkiej ilości wody często mieszając (to ważne!).
Po ugotowaniu wysypujemy ją na sitko i przelewamy zimną wodą.
Kiedy już pozbędziemy się nadmiaru wody wysypujemy do miski i dodajemy cebulę, jabłko i drobno posiekany czosnek.
Na koniec dodajemy również drobno posiekaną natkę, jogurt, majonez i zioła.
Wszystko mieszamy i sałatkę mamy!
Spróbujcie! Nie pożałujecie:P



3 komentarze:

  1. muszę spróbować, ja polecam zieloną soczewicę z ogórkiem kiszonym, cebulą i czosnkiem + majonez lub jogurt naturalny i przyprawy do smaku, pyszna

    OdpowiedzUsuń
  2. super zestawienie...to będzie moją kolejną inspiracją:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobra, lekka, orzeźwiająca! pycha

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów