niedziela, 2 lutego 2014

Kolorowy omlet z mozarellą




Szukając kolejnej inspiracji na szybki, prosty obiad trafiłam na książkę Laureatki drugiej edycji Masterchef. Spodobał mi się pomysł na bezmięsne danie omletopodobne. Z niewielkimi modyfikacjami zaserwowałam mojej rodzince biszkopt w wersji obiadowej co spotkało się z wołaniem o dokładkę:)
Danie jest szybkie, proste i zaskakująco sycące (ja zakończyłam na jednej porcji (całość podzieliliśmy na 4). W proponowanej dziś wersji nie będzie szczypiorku, który został zastąpiony bazylią.
Do biszkopta dodałam także zioła prowansalskie.
Ale może po kolei od początku.






Potrzebne składniki

  • 6 jaj (białka oddzielamy od żółtek)
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 5-6 pomidorów koktajlowych (kroimy je na pół)
  • mozzarella w kulce (wystarczy jedna porcja) pokrojona w plastry
  • bazylia
  • sól, pieprz
  • zioła prowansalskie


Piekarnik nagrzewamy na 200 stopni.

Białka ubijamy z odrobiną soli.
W osobnej misce roztrzepujemy żółtka z solą i pieprzem a następnie
dodajemy do piany z białek.
Delikatnie mieszamy i na koniec dodajemy mąkę. Podgrzewamy patelnię z oliwą z oliwek lub z łyżką masła. Na rozgrzany tłuszcz wykładamy naszą dość sztywną masę jajeczną na niej układamy mozzarellę i pomidory. Całość posypujemy ziołami i smażymy ok. 5-6 min.
Po tym czasie wkładamy całą patelnię do piekarnika na ok. 10 min.

Potrawa ciesze nie tylko zmysł smaku ale w pierwszym momencie daje przyjemność swoim wyglądem i zapachem. Polecam na szybkie i np. niezapowiedziane (lub przedłużające się) posiadówki z przyjaciółmi:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów