piątek, 13 czerwca 2014

Racuchy owsiane


Moje dziecko, zapytane "jak było w szkole?" odpowiada "dobrze". Może powinno mi to wystarczyć ale dopytuję: "to znaczy?"i słyszę: "że super". Hmmm...ciekawe, że jak w sprawach piłki nożnej jest zdecydowanie bardziej wylewny, co chyba powinno mnie uspokoić. No typowy facet. Tymczasem kobiety mogą rozmawiać bez końca i czasem może wydawać się, że trochę bez sensu ale gdyby to była prawda nie pojawiłby się ten o to przepis (i wiele innych).
Mam już jedną recepturę z opakowania (- klik) a teraz kolejna i chyba zacznę cykl przepisów w opakowania. Tym razem zakupiłam (zainspirowana opowieścią koleżanki) płatki owsiane i jabłka:)

Do racuchów potrzebne będą jeszcze:

  • 1 szklanka zsiadłego mleka lub jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 1 łyżka cukru
  • 0,5 szklanki płatków owsianych
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 duże lub dwa małe jabłka (obrane i pokrojone w kostkę)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier wanilinowy
  • szczypta soli


Ucieramy jajko z cukrem i cukrem wanilinowym na pulchną masę. Do jajecznego musu dodajemy jogurt (lub jeśli wolicie mleko zsiadłe) i mieszamy a następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i otręby (znowu mieszamy). Na koniec dodajemy jabłkowe kostki a po wymieszaniu, kładziemy niewielkie placki na mocno rozgrzanej patelni. Smażymy z obu stron na złoty kolor, posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy świeżymi owocami a dla zieloności dodajemy listek mięty. Oko się cieszy...żołądek też:) 
Sprawa prosta, łatwa i przyjemna...zdążyłam je przygotować a w tym czasie moje dziecko zgłębiało tajemnicę czystych talerzy...;)



1 komentarz:

  1. Mmmm, jakie wypasione racuchy! :) Aż mam chęć na takiego jednego, albo i dwa… :)

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów