piątek, 27 czerwca 2014

Odrobina Ameryki w kuchni...słodkie naleśniki Pancakes

Naleśniki to podstawa kiedy ma się w domu choć jedną, nieletnią osobę. Tradycyjny są niezastąpione ale osobiście nie przepadam za rutyną (nawet w kuchni) i po prostu się nudzę a wtedy przeglądam stare książki, zeszyty z przepisami, znajdując podpowiedzi aż w końcu czuję, że odkryłam amerykę;) Wtedy wiem, że właśnie znalazłam pomysł na obiad.
Tak też było dziś, kiedy na jednej z karteczek zobaczyłam wytłuszczone "Pancakes".
To była niespodzianka, doskonale akcentująca pozytywne zakończenie roku szkolnego:)

Jak to u mnie bywa, przepis jest raczej dla leniwych łasuchów. To kaloryczne danie ale kto powiedział, że trzeba zjeść kilka placków? A w ogóle kto powiedział, że mamy się tym zawsze przejmować...:) Wyznaję zasadę mniej ale za to smakowicie, więc zachęcam bo gra jest warta grzechu:P

No to do dzieła.
Jak na tak prosty przepis, składników jest cała masa ale na szczęście wystarczy je wszystkie po prostu wymieszać.
Oto co musimy mieć (podaję dawkę na ok 4-6 porcji) :

  • 2 łyżki masła
  • 2 jaja
  • 2 łyżki cukru
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego
  • 0,5 szklanki wody niegazowanej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 0,5 łyżeczki soli


Zaczynamy od rozpuszczenia masła (ja korzystam z mikrofali). Kiedy masło się studzi, wbijamy jajka do większego naczynia i miksujemy je z cukrem a następnie dodajemy jogurt, wodę i w końcu
wystudzone masło. Składniki płynne łączymy teraz z pozostałymi i wszystko starannie mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy. Co teraz? Smażenie...czyli część, która zajmuje najwięcej czasu zwłaszcza, jeśli (tak jak ja) lubicie tego typu naleśniki w mniejszej formie...ja inaczej tego nie widzę...wszystko przez kreskówkę chyba z Kaczorem Donaldem...kojarzycie;)

Usmażone placki (najlepiej na małej, teflonowe patelni) podajemy jak tylko chcemy...u mnie wersja z bitą śmietaną i dla "odmiany"truskawki...nie wiem jak dzieci nie nudzą się tymi owocami.
Dziś zrobiłam na szczęście z małym zapasem (z 3 jajek). Miałam nadzieję, że coś zostanie ale wracali po dokładkę aż się skończyły:)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów