niedziela, 13 kwietnia 2014

Wielkanocne gniazda z makaronu i sera

Wielkanoc, to przede wszystkim jajka, koszyczek, kiełbasa, wiosenne porządki, żurek, sprzątanie, wielkanocna baba, sprzątanie, dwa dni wypełnione po brzegi obowiązkowymi śniadaniami...jednym słowem tradycja. Dobrze, że to tylko dwa dni po których można w końcu odpocząć. Polskie zwyczaje oczywiście należy pielęgnować ale kto powiedział, że nie można ich modyfikować i sprawić żeby było szybko i przyjemnie. Idąc tym tropem zaczęłam szukać ciekawych pomysłów na wielkanocny stół, które wywołają choć małe WOW.  Spodziewałam się masy różnego rodzaju przepisów ale do mnie przemówił jeden. Możecie się domyślić, że jest prosty i łatwy w wykonaniu a jednocześnie efektowny czyli dla mnie w sam raz a znalazłam na popularnym blogu, Kotlet tv i zdecydowanie polecam a autorce gratuluję genialnego pomysłu.

Aby zrobić sobie gniazda, w których później możemy ułożyć naszą ulubioną sałatkę (lub sałatki)
potrzebne nam będą:

  • forma na muffiny (lub coś podobnego co pozwoli uformować oczekiwany kształt)
  • 100 g makaronu typu nitki (według mnie najlepszy jest Czaniecki)
  • 200 g sera żółtego (startego na grubych oczkach)
  • 1 jajko
  • odrobina pieprzu
  • odrobina bazylii (opcjonalnie)
  • sól
Piekarnik ustawiamy na 180 stopni.
Zaczynamy od ugotowania makaronu (zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ser (ja wybrałam ser Gouda) ścieramy na grubych oczkach.
W misce umieszczamy makaron, ser, jajko, które odprawiamy, mieszamy i układamy w natłuszczonych formach.
Gniada wędrują do piekarnika na ok. 30 min.

Po tym czasie mamy gotowe min talerzyki na nasze wielkanocne przysmaki. O sałatkach będzie jeszcze w tym tygodniu a na razie podpowiadam coś co u mnie sprawdziło się w tamtym roku i powraca na wielkanocny stół bo goście proszą:)






Wielkanocne Smaki - edycja IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów