piątek, 18 kwietnia 2014

Wielkanocna babka czyli wielka i nie tylko dzienna;)

Ufff...udało się w końcu. Taka prosta sprawa (wydawało by się) ale wymaga dobrego przepisu. W tamtym roku zrobiłam przepyszną ale teraz nie mogłam sobie przypomnieć skąd go wytrzasnęłam więc zrobiłam babę w tamtym tygodniu z jakiegoś przepisu, który wydawał mi się podobny...
Wyszła może nie brzydko ale...no, zmęczyliśmy ją bez większej przyjemności.
Powiem Wam, że nawet się zniechęciłam i nawet chyba pogodziłam się z faktem, że przecież można zrobić coś innego.
Nie wiem co, ale coś sprawiło, że dziś podjęłam kolejną próbę.
Tym razem mogę Wam polecić recepturę na bazie wcześniejszego doświadczenia oraz porad mamy.
Baba wyszła jak tralala:)


Niezbędne składowe:

  • 0,5 kostki margaryny
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 budynie (śmietankowe lub waniliowe)
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • odrobina masła do wysmarowania formy
  • trochę bułki tartej do obsypania formy

Generalnie rzecz biorąc to właściwie taki biszkopt z masłem (lub margaryną). Jeśli robicie od czasu do
czasu najprostsze ciasta na świecie to może też macie podobne doświadczenia do moich...nie zawsze wychodzi tak jak chcemy.
Ale dość gadania, do roboty!!!
Piekarnik nastawiamy na 160 stopni.
Margarynę wkładamy do rondelka i robimy z niej wersję płynną:) (na lekkim ogniu) a następnie odstawiamy do ostygnięcia.
Teraz jaja wbijamy do miski i ucieramy dokładnie z cukrem (na jak najbielszy krem). Dodajemy mąkę pszenną i cały czas mieszamy (już na wolnych obrotach) i mąkę ziemniaczaną wymieszaną z budyniami i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodajemy (powoli) roztopioną ale już chłodną
margarynę.
Do wysmarowanej masłem i posypanej bułką formy wlewamy nasze ciasto, wypełniając ją mniej więcej do połowy. Pozostałą część (1/3 całego ciasta) uzupełniamy łyżką kakao i wlewamy na jasną część naszej baby. Uwaga - gdyby się okazało, że ciemne ciasto jest zbyt gęste dodajcie wody lub mleka ale dosłownie odrobinę. Kakao sprawi, że ciasto będzie cięższe i ładnie się zagłębi do wewnątrz jasnej części.
Teraz wszystko do piekarnika na ok 45 min.
Tu też uwaga - zanim wyciągniemy babę z pieca, sprawdzamy wykałaczką lub innym suchym patyczkiem czy nie jest zdradliwie mokra w środku (baby tak już mają, że na pozór wyglądają dobrze a potem...;P)

Jak już wspomniałam...baba wyszła super pyszna więc z czystym sumieniem polecam i czekam na Wasze komentarze:)
Dekorujemy ją czekoladą, lukrem lub cukrem pudrem. Ja tym razem zrobiłam polewę z białej czekolady.
Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów