piątek, 25 kwietnia 2014

Migdały na soli morskiej


Jakoś tak wpadłam ostatnio w szał gotowania inaczej ale cały czas prosto i przede wszystkim szybko. Ostatnimi czasy stwierdziłam ze smutkiem, że jemy zdecydowanie za mało soli...tfu...ryb. A przecież są takie dobre...zwłaszcza te dobrze posolone;) Zakupiłam trzy filety soli, jajka i...czegoś mi brakowało a nie chciałam kolejny raz usmażyć ją w banalnej bułce tartej (bardzo lubię tradycyjną panierkę ale od czasu do czasu potrzebują zmiany). Tym razem postawiłam na migdały i wiecie, co? To jest super połączenie (mój osobisty krytyk kulinarny też tak uważa:).



Aby zrobić ryby (nie koniecznie sole) musimy mieć (obiad dla 4 osób):

  • 4 filety soli
  • 2-3 łyżki mąki
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • jedno jajko
  • olej lub masło do smażenia


Filety rybne płuczemy i osuszamy a następnie solimy i posypujemy pieprzem (żeby nie było, że robi z
nimi coś nieprzyzwoitego). Pozostawiamy na ok. pół godziny.
Zanim zaczniemy smażyć rybę, przygotujmy sobie roztrzepane jajko (które też solimy) i na osobnym talerzyku migdały. Olej doprowadzamy do wysokiej temperatury (wcześniej oczywiście wylewamy go na patelnię:)). Teraz nasze filety należy opruszyć lekko mąką, dokładnie obtoczyć ją w jajk a następnie w migdałach i całość kładziemy na rozgrzany tłuszcz. Smażymy kilka minut (ok. 3 min. w każdej strony) aż filety będą ładnie rumiane (chyba, że jak mój tata lubicie brąz..)
Tak przygotowana sola doskonale smakuje z nowymi ziemniaczkami:)

Smacznego:)





1 komentarz:

  1. polecam dorsza z piekarnika w cukinii i migdałach zapiekany w folii:)

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów