niedziela, 12 stycznia 2014

Sernik czekoladowo-czekoladowy




Od dłuższego czasu kusił mnie sernik czekoladowy ale jakoś tak nie było nam po drodze. Wczoraj postanowiłam, że w końcu wezmę się i za niego...pojawiło się tylko jedno pytanie "z jakiej czekolady"...krakowskim targiem doszłam sama ze sobą do porozumienia i zakupiłam dwa rodzaje:)


Jeśli zdjęcia powodują, że z trudem powstrzymujecie pracę ślinianek, to do roboty!




Potrzebujecie:

Na podkład:
  • 0,5 kostki masła
  • 1,5 opakowania herbatników szkolnych (lub innych)
  • łyżkę kakao
Na masę serową:
  • 1 kg sera mielonego (ja skorzystałam z tego w wiaderku)
  • 250 ml śmietany 30%
  • 0,5 szklanki cukru
  • 6 jaj (białka oddzielamy od żółtek)
  • łyżkę mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • czekoladę gorzką
  • czekoladę białą

Zaczynamy od roztopienia czekolad (ja robię to w kuchence mikrofalowej). Czekolady odstawiamy do
ostygnięcia i zajmujemy się podkładem. Przygotowanie tego spodu przywołuje mi wspomnienia ZPT...ktoś jeszcze pamięta taki przedmiot??? W podstawówce do której chodziłam co roku przygotowywaliśmy na tych zajęciach różnego rodzaju sałatki, kanapki i coś co lubiliśmy najbardziej - ziemniaczki. Właśnie taki "ziemniaczkowy" podkład dziś proponuję. Masło łączymy z rozdrobnionymi wcześniej herbatnikami i z łyżką kakao. Masę równomiernie rozkładamy na dnie tortownicy i schładzamy w lodówce.

Czas na masę serową.
Zaczynamy od ubicia śmietany, którą później dzielimy na dwie równe części i każdą z nich delikatnie mieszamy z roztopionymi tabliczkami czekolady (powinny być już wystarczająco chłodne). W ten sposób uzyskujemy przepyszne musy (moje dziecko miało dzięki temu niezłą ucztę wylizując miseczki z pozostałościami po czekoladowych masach;P).
Pora zabrać się za ser, do którego dosypujemy 0,5 szklanki cukru i miksujemy. Po 2-3 minutach
dodajemy po jednym żółtku i cały czas mieszamy. Nasza serowa masa jest teraz dość rzadka, więc dodajemy 2 łyżki mąki ziemniaczanej i łyżkę mąki pszennej (jeśli dodacie więcej pszennej sernik będzie bardziej zbity a mi zależy aby po upieczeniu zachował charakter musu).
Masę serowo po równo dzielimy na dwie części i każdą z nich łączymy z czekoladowymi musami a na koniec ubijamy białka i także dzieląc na pół dodajemy do uzyskanych mas.

To już właściwie koniec:)
Wystarczy już tylko wyłożyć masy na podkład (zaczynamy od ciemnej).
Sernik wkładamy do piekarnika na ok godzinę.
UWAGA! Po wyłączeniu piekarnika, sernik zostawiamy aż do wystygnięcia - w ten sposób mniej opadnie.

Sernik należy schłodzić w lodówce (najlepiej przez noc). Dla efektu wow polewamy ciasto czekoladową polewą z tego przepisu (dodałem dla zagęszczenia i podniesienia czekoladowości trzy paski ciemnej czekolady ale to nadobowiązkowe;P)




Próbujcie i dzielcie się opiniami:)
Smacznego!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów