czwartek, 16 stycznia 2014

Bobek w porach...



Nie mogłam się powstrzymać i nazwę zupy pozostawiłam taką jaka przyszła mi do głowy w pierwszym momencie, wybaczcie:P
Zupę z bobu zrobiłam dla jej superowego koloru i dla smaku, który kojarzy mi się z latem. Sezon na gotowany bób dawno za nami albo jeszcze daleko nam do niego (jak kto woli) ale znajdziemy mrożonki, które świetnie nadają się właśnie na krem:)



Oprócz opakowania bobu (zazwyczaj to 450 g) potrzebujemy:

łyżka oliwy z oliwek
1 sporego pora
1-2 ząbki czosnku
1 l bulionu (najlepszy będzie wywar warzywny ale ostatecznie może być rozpuszczony koncentrat, tzw. kostka rosołowa)
0,5 szklanki śmietany 30% (może być też 18% do zup i sosów)
sól, pieprz

Na początek dobrze przygotować bób, czyli po prostu obieramy go ze skórek. Pora kroimy w paski, wrzucamy na rozgrzaną oliwę i szklimy w rondelku, w którym planujemy gotować naszą zupę. Dodajemy zgnieciony lub drobno skrojony czosnek. Po kilku minutach dodajemy bób i kolejne kilka minut podsmażamy wszystko cały czas mieszając. Całość zalewamy bulionem i doprowadzamy do wrzenia. Na koniec wszystko blendujemy i dodajemy sól, pieprz oraz śmietanę. Zupę krem jemy z grzankami lub groszkiem ptysiowym (osobiście polecam ten z Lidla). 
Cała filozofia:)
Mężowi smakowało a Wam?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów