środa, 22 stycznia 2014

Płatki ze słonecznikiem i kokosem - wymiatają!

Koniec stycznia to dla mnie (i jak słyszę nie tylko dla mnie) początek pozimowej lub przedwiosennej depresji. Brak energii, senność...znacie to? Nie dokonam odkrycia, że wiele zależy od tego w jaki sposób rozpoczniemy dzień. Dla mnie idealnym śniadaniem (choć przyznam, że uwielbiam je chrupać z jogurtem wieczorem) są prażone z miodem, różnymi ziarnami, bakaliami płatki owsiane czyli Granolla. Taka granolla to nie tylko bomba energetyczna ale także miotełka, która pozwoli nam pozbyć się wielu toksyn z organizmu. Do tej pory szukałam jej na półkach sklepowych ale powiem Wam tyle...sami zrobicie najlepszą bo dopasowaną smakiem do Waszych upodobań.
Ja uwielbiam kokos i słonecznik więc wmieszałam je z pozostałymi składnikami, które stanowią bazę ale możecie Wy możecie dodać migdały, sezam, orzechy, suszone owoce...Dajcie się ponieść wyobraźni i testujcie:)

Podaję dziś przepis na granollę z kokosem i słonecznikiem (inspirowałam się Nigellą ale zmieniłam nieco proporcje i skład i zachowując prawie bez zmian bazę.

Zatem do dzieła.
Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni.
Przygotowujemy:

  • 450 g płatków owsianych
  • 150 g słonecznika
  • 100 g kokosu
  • szklankę płynnego miodu (może być też syrop z agawy)
  • 1-2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki oleju


W dość dużej misce mieszamy płatki, kokos i słonecznik. Do szklanki wlewamy olej a następnie miód (łatwiej nam będzie wszystko wylać). Dosypujemy cukier, mieszamy dokładnie i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Całość wędruje do piekarnika na ok 30 min. Po 15 min zaglądamy i mieszamy granollę aby
zarumieniła się równo z każdej strony.

U mnie cała rodzina podjada i nie wiem czy na moje wieczorne chrupanie coś jeszcze zostanie...;P







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów