piątek, 28 marca 2014

Makaron z serem czyli relaks w kuchni i uczta dla całej rodziny

Tak prosta potrawa...tak prosta, że zastanawiałam się czy w ogóle można nazwać ją daniem i czy zasługuje na posta. Co poradzić, że jest to jedno z ulubionych dań nie tylko u mnie w domu. Serwuję to np. wtedy, kiedy do mojego dziecka przychodzą koledzy i koleżanki. Nikt wtedy nie marudzi a ja muszę już na wstępie zaznaczyć, że można prosić tylko o jedną dokładkę (w innym razie musiałabym chyba gotować na dwa garnki...a może nawet trzy).
Lista potrzebnych składników zawiera się w samej nazwie:)
No...ja dodaję jeszcze masełko, które dodaje niepowtarzalnego smaku i bułkę tartą, która nadaje chrupkości.
Ale po kolei.


Dla porządku lista:
  • 1 opakowania makaronu typu świderki
  • 300 g sera białego półtłustego
  • 1-2 łyżki masła (nie margaryny)
  • 1-2 łyżki bułki tartej
  • cukier (według uznania z zaznaczeniem, że warto tu przypilnować najmłodszych, którzy maja skłonności do przesładzania).
  • owoce do dekoracji (ale także dal wzbogacenia smaku). Ja skorzystałam z mrożonki owoców leśnych i była pozytywnie zaskoczona połączeniem gorącego makaronu z ze zmarzniętymi malinami i porzeczkami...pycha:))
Makaron gotujemy według tego co producent pisze na opakowaniu (czyli ok. 8-10 min).
Po ugotowaniu wysypujemy go na sitko i przelewamy zimną wodą. Do garnka po makaronie wsypujemy bułkę tartą, która ma nam się lekko zarumienić i wtedy dodajemy do niej masło, 2-3 łyżki cukru oraz wsypujemy makaron. Wszystko mieszamy i układamy na talerzach. Teraz wystarczy dorzucić rozdrobniony ser i udekorować owocami:)
Za pewne te 3 łyżki cukru to mało ale zawsze można sobie dosłodzić...

Pychota!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów