piątek, 14 marca 2014

Racuchy na ostro czyli bliny pszenne z łososiem

Lubicie racuchy? A może naleśniki? A może przejadły Wam się już i jedne i drugie? W poszukiwaniu postnego dania trafiłam na cudownie wyglądające placki. Bliny to nic nowego. Już moja babcia serwowała domownikom tego rodzaju placki ale wtedy wynikało z braku bardziej wyszukanych produktów a że krowa była, to i mleko...z mąką też nie było problemu i tak babcia robiła placki w odrobiną drożdży. Co prawda bliny powinno się robić z mąką gryczaną i kiedyś na pewno zrobię taką klasyczną wersję ale nie znalazłam takowej mąki w pobliskich sklepach więc zrobiłam tak jak zrobiłaby babcia Zosia - co mam to daję:) Wtedy bliny jadło się z twarożkiem na słono ale i na słodko, np. z jabłkami. Dziś trafiłam w pobliskim sklepie na łososia więc moje placki będą ozdobione na różowo.
To danie ma jedną wadę. Szybko znika...

Zanim jednak zobaczycie puste talerze przygotujcie:
na ciasto:
25 g drożdży (ok. 1/4 kostki)
0,5 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
1,5 szklanki mleka
300 g mąki pszennej
olej do smażenia

na masę serową:
300 g serka śmietankowego (ja zakupiłam w biedronce o taki)
3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku
2-3 łyżki drobno posiekanego koperku

i dodatkowo
20- 30 g wędzonego łososia
kilka gałązek koperku do dekoracji

Całość wystarczy spokojnie na 3 dorosłe i głodne osoby:)
Dania jak zwykle jest proste i szybkie w wykonaniu (zabrało mi ok 30 min.)
Zaczynamy od drożdży, który kruszymy do miski, zasypujemy cukrem, solą a następnie dodajemy ciepłe mleko. Wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na ok 5 min. W tym czasie możemy przełożyć do osobnej miski serek, do którego dodajemy jogurt, drobno posiekany czosnek i koperek. Wszystko mieszamy o odkładamy na potem.
Do drożdży i mleka dodajemy mąkę i mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy. Ciasto ma mieć konsystencję gęstszą niż na naleśniki (tak aby po położeniu na patelni nie rozlewały się tylko tworzyły kształtne kleksy). Po dokładnym wymieszaniu
ciasto odkładamy do wyrośnięcia na ok 30-40 min.
To czas na pokrojenie łososia i posprzątanie kuchni;)
Teraz wystarczy już tylko przygotować patelnię z tłuszczem, dobrze ja rozgrzać i smażymy placki z każdej strony (uwaga! bliny szybko się rumienią).
Podajemy najlepiej na ciepło z serkiem i łososiem. To danie można podać też jako przystawkę.





3 komentarze:

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów