wtorek, 15 lipca 2014

Kurczak z cukinią we wstążkach czyli coś pysznego

Znalazłam wczoraj cukinie. Na niewielkim poletku mojej mamy pojawiły się dość nieoczekiwanie dwa cukiniowe giganty. Kiedy przyniosłam jednego z nich do domu, położyłam na ociekaczu i okazało się, że ociekacz jest zdecydowanie za mały na takie okazy. Od wczoraj myślałam co by tu z niej zrobić. Jadąc z pracy wymyśliłam sobie placki ale zniechęcała mnie wizja smażenia i wszechobecnego oleju, który pryska na wszystkie strony a do tego już widziałam moją córeczkę, która "cierpliwie" czeka aż skończę robić obiad. Myślałam, myślałam niczym Kubuś Puchatek i...powstała zupa krem z jednej połowy a z drugiej proste i przepyszne (moje subiektywne odczucie) danie.

Jeśli lubicie cukinie, to padniecie z zachwytu a jeśli nie lubicie...to polubicie:P
Obiad załatwiłam naprawdę w kilka minut. Sami zobaczycie.


Potrzebujemy tylko:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 średniej wielkości cukinię (lub pół dużej)
  • 200 ml śmietany kremówki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • odrobina startego sera żółtego
  • natka z pietruszki (do ozdoby)




Zaczynamy od wody na makaron. Kiedy ona będzie się gotować, my zajmiemy się kurczakiem i resztą. Teraz w ruch idzie patelnia, olej i czosnek, który należy pokroić w drobną kosteczkę i wrzucić na rozgrzany tłuszcza. Pilnując (cały czas) aby czosnek się nie przypalił, przechodzimy do mięsa. Piersi myjemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę a następnie przyprawiamy solą, pieprzem (lub mieszanką typu warzywko) i dorzucamy do lekko zrumienionego czosnku. Wszystko smażymy, co jakiś czas mieszając a w chwilach kiedy nie mieszamy przygotowujemy cukinie. Co tu dużo mówić...kroimy ją jak nam się podoba ale zachęcam do pozostawienia skórki (przynajmniej na połowie cukinii - ze względów czysto estetycznych). Kiedy mięso będzie już białe lub lekko zrumienione, dodajemy przyprawioną cukinie i dusimy wszystko aż do zmięknięcia (nie trwa to długo). Po chwili cukinia i kurczak zaczną puszczać sok - czekamy aby odparował i pod sam koniec dodajemy śmietanę. Doprawiamy do smaku i mamy dodatek do makaronu, który za pewne już jest gotowy:). Teraz już tylko odrobina sera i pietruszki na górę i zajadamy....
Milena nie jest fanem cukinii ale całkiem sprawnie wybierała z talerza makaron:)
Od razu mówię - obiad robiłam pospiesznie...tak samo jak zdjęcia, więc nie są może najbardziej udane ale obiad pierwsza klasa więc nie czekając na powtórkę wrzucam co mam:)





Cukinia 2014 Cukinia 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów