środa, 22 lipca 2015

Frytki z cukinii w panierce...próbowaliście?

Smażyć w taki upał? Broń Cię Panie Boże! Piekarnik też nie jest dobrą opcją ale już wolę dodatkowy grzejnik w domu niż pryskanie oleju w kuchni i zapachy, które sprawiają, że jedzenie staje jeszcze bardziej kaloryczne niż jest.
Spacerując ostatnio z koleżanką rozmawiałyśmy poruszałyśmy wiele wzbiosłych tematów, dotykających wiele aktywnych mam. Omówiłyśmy bowiem kwestie spania naszych dzieci, wytrzymałości i kreatywności...ale w między czasie pojawił się także istotny dla nas punkt programy czyli, co jutro na obiad.
Padło hasło cukinia i frytki. Ha! Mam cukinię, pomyślałam spróbuję.
Co prawda wersja, o której wspominała moja współspacerowiczka dotyczył także sera ale ja poszłam w kierunku bułki tartej (choć ten drugi wariant tez kiedyś w pewnością wypróbuję).
Dzielę się przepisem, bo wyszło super...lekko i smacznie i całkiem dobrze zaspokoiło smak na takie danie jak frytki.

Sprawa jak zwykle prosta i szybka.
Zaczynamy od umycia cukinii...a! Najpierw składniki (jest ich tak mało, że zupełnie zapomniałam o tym punkcie;P).

Składniki:

  • 1 duża cukinia lub dwie małe...lub ile tam macie;)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sól lub coś w rodzaju warzywka, kucharka, wegety
  • 2 jajka
  • bułka tarta
  • papier do pieczenia

Cukinie myjemy...o tym już wspominałam;) Następnie kroimy ją w podłużne paski (jak na frytki). Solimy i odstawiamy na jakies 15 min (cukinia puści sok). Następnie pozbywamy się nadmiaru wody i do naszych frytek, zgromadzonych np. w misce, dodajemy drobno posiekany czosnek. Dobrze wszystko mieszamy i zabieramy sie za panierkę.
Na tym etapie włączamy też piekarnik i ustawiamy na 200 stopni.
Nasze frytki trzeba teraz wymoczyć w rozbełtanym jajku, które wcześniej solimy i doprawiamy jak nam pasuje ale ja lubię cukinie w prostym wydaniu czosnkowym z odrobiną soli. Czyli minimalistycznie.
Na koniec cukiniowe paluszki opruszamy bułką tartą i układamy na blasze wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Wszystko wkładamy do piekarnika na ok. 30 min (aż się nam zarumienią).
Podajemy zamiast ziemniaków z dipem lub z salsą:) Mówię Wam...mniaaaammm:)





Zainspirowana przepisem z bloga: http://jemcoumiem.pl/frytki-z-cukinii/

3 komentarze:

  1. Z pewnością takie cukinki są bardzo dobre. Bardzo lubię to warzywo. Jadłam je w przeróżnych formach, ale tak jeszcze nie. Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, musiały cudownie chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam placki z cukinii: wie małe cukinie starte na tarce o grubych oczkach, ,dwie czubate łyżki mąki,dwie czubate łyżki maki ziemniaczanej,dwa jajka,sól , pieprz. po starciu zasolić odrobinę cukinie, po 10min odsaczyc wode, zmieszac wszystko na jednolita,doprawic i smażyc:)pychota z dodatkiem jogurtu i świezym koperkiem czy innymi ziołami:)

    OdpowiedzUsuń

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów