środa, 4 lutego 2015

Tort czekoladowo-kawowy z orzechami

Właściwie to będzie mowa o mniej masiastej części. Zazwyczaj wszelkiego rodzaju uroczystości celebrujemy jedząc torta na bazie biszkopta. Znam idealny przepis ale przeglądając różnego rodzaju stronki, blogi kulinarne, trafiłam na taki, który musiał doczekać się premiery i u mnie w kuhni. Zwłaszcza, że chodziło tym razem o urodziny (i to 60--te) mojego taty, który jest wielbicielem czekolady i kawy. Tylko troszkę pozmienialam przepis i polecam zdecydowanie z dwóch powodów. Po pierwsze,  oczywiście jest pyszny, po drugie bardzo ładnie wyrasta i nie wymaga dorabiania kolejnej warstwy aby tort był bardziej okazały.
Na pewno będę jeszcze nie raz korzystać z tego przepisu.
Oto składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki kakao
  • 1szklanka cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 1 szklanka maślanki
  • 0,5 szklanki oleju
  • 1 szklanka świeżo zaparzonej gorącej kawy


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Lubicie robić muffinki? Ja lubię, bo to dość czysta i jak już wspomniałam, szybka robota.
Suche składniki osobno, mokre osobno, po wymieszaniu łączymy je i wykładamy do formy.
tak będzie i tym razem.
Mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę, sól i cukier umieszczamy w osobnym naczyniu i mieszamy,
Jajka, maślankę, olej roztrzebujemy (np. widelcem) a następnie dodajemy do składników suchych i mieszamy znowu widelcem lub trzepaczką. Na koniec dodajemy gorącą kawę, wszystko jeszcze raz mieszamy i wylewamy do formy (formę najlepiej wcześniej nasmarowac odrobiną masła i podsypać bułką tartą lub mielonymi orzechami). Ciasto wkładamy do piekarnika na ok. godzinę i zostawiamy je w nim aż do całkowitego wystudzenia.
Pracę nad tortem najlepiej rozpocząć dzień wcześniej.
Następnego dnia mamy gotowy podkład i wystarczy przełożyc go kremem. Ja polecam mase budyniową z orzechami i czekoladą. Takie połączenie pasuje mi do tego ciasta bardzo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Najlepsze!

Najsmaczniejszy - ranking stron kulinarnych

kolejne wyzwania

Zapraszam na durszlak

Durszlak.pl

A Wy kochacie gotowanie czy tylko lubicie?:)

Lista Blogów Kulinarnych

Zaglądajcie też na Mikser kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów